Segít, amikor a párkapcsolatban élők között konkrét, gyakorlati vitás pontok vannak, amiben nem tudnak közös nevezőre jutni. Segít megegyezni az együttélés jövőbeni szabályaiban és ezzel óhatatlanul csökkenti a konfliktusok további forrását.

Nem értem mit vár tőlem, állandóan csak piszkál!

 

A párkapcsolati mediáció során a felek igényeit közös nevezőre hozzuk, vagyis egyértelművé tesszük, hogy egy sokszor homályosnak tűnő elvárás, vagy szemrehányás mögött milyen gyakorlati igény van, a másik fél konkrétan mit tehet azért, hogy az igény egy elfogadható szinten kielégüljön. A megállapodásba kizárólag a mindkét fél által elfogadott pontok kerülnek bele.

Hiszen a párkapcsolat egyik legfőbb lényege, hogy az elégedettségi küszöbünk fölött érezzük magunkat. Vagyis a párkapcsolatunkra és a társunkra vonatkozó igényeink nagyobb részt kielégüljenek, mint nem. Ez persze nem jelenti azt, hogy ezt patikamérlegen méricskélnénk, vagy, hogy a másiknak mindenben kötelessége lenne a kedvünkre tenni. De mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor valamivel kapcsolatban összességében rossz benyomásunk, rossz érzésünk van. Ilyenkor az esetleg előforduló jó, vagy semleges dolgokat is hajlamosak vagyunk negatívan értékelni. Míg ha valamivel, vagy valakivel összességében elégedettek vagyunk, elnézünk neki akár zavaróbb dolgokat is, hiszen hajlamosak vagyunk pozitív értelmezést adni a cselekedeteinek. A párkapcsolati mediáció átbillent az elégedettségi küszöbünkön. Hiszen az a célunk, hogy újra elégedettek legyünk a társunkkal, és arra a megmaradó néhány apró nehézségre csak legyinthessünk, vagy nevethessünk rajta.